nuffnang

Thursday, December 31, 2009

babai 2009

today last 2009... 2morrow dh 2010...

jap jer rasanya... tup tup dh msk thn lain. umur pun smakin meningkat... apa plak akan blaku dlm thn 2010... bg aku 2010 cam biasalah aku ngan rutin harian keje cam biasa tp xtau lah klu ada rezeki dpt keje yg lagi bagus ker @gaji btambah2 lagi ker.... senyum lebar dbuatnya klu tue semua menjadi kenyataan... insyallah rezeki ada dimana2... lps tue study cam biasa... kena rajin lebih cikit maklumlah makin payah...

perubahan pada diri rasanya xdek cam biasa jer lg.. still single... eh ye ker single... belum kawin single lah kan... status tue masih belum btukar... entah bila kenalah tgg ada jodoh n dh sampai seru adalah jwbnya... aku m'nunggu jer...

kite lihat plak citer 2010 apa yg menarik... 2009 kite lupekan dan simpan sebagai kenangan...

ok Happy New Year All... 2010

Wednesday, December 23, 2009

afiq... afnan... sofia

anak buahku....

bgn dari tido ari nie afiq ckp...

Afiq : atuk sayang afiq, nenek sayang afiq dan cikcu sayang afiq... nnt pg ibu antar afiq g sek balik atuk amik afiq yer... afiq nak duk cini...

sume sayang afiq tau... sayang afiq... sayang afnan... sayang sofia.

smlm blik dari keje aku terus g umah akak aku... smp2

Afnan : cikcu afnan nak g giant... jom lah...

Afiq : bila cikcu nak tido cni... afiq nak peluk cikcu...

nnt kite g yer afnan... bwk sofia skali kite g beli kst sek yer... afnan n sofia nak msk tadika. nnt cikcu tido time cikcu xkeje n xdek class yer...

lgpun skrg kak na, afiq, afnan n sofia tdo kat umah pa sbb kakna xleh duk sorg2 lg... ye lahkan baru2 lg msh tingat n nmpk bayang2 arwah...

n aku perasan sofia cam lain jer dier byk termenung lps tue muka dier sedih n nak nangis... mesti dier terasa kehilangan ayah tsayang dier... ye lah kan dier paling rapat skali ngan ayah dier... slalu ayah dier akan mare afiq n afnan bila dorg kaco sofia...

apa2 pun cikcu sayang sume anak buah cikcu...

Tuesday, December 22, 2009

19 Dec 2009

Al-Fatihah buat AllahyarhamAbg Arashad...
sabtu jam 3.00 pagi di hospital Ampang Puteri arwah telah menghembuskan nafasnya yang terakhir... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan orang2 yang beriman.

aku sedih sgt sbb kehilangan abg ipar yang sgt baik... pergimu tiada ganti...

first time aku melihat jenazah dan menjejakkan kaki di tanah perkuburan. alhamdullilah semuanya bjalan dengan mudah dan selamat... muka arwah bersih dan tersenyum. senang hati bila melihat keadaan cam tue... arwah dh mgalami sakit di dunia biarlah ia pergi xsanggup tgk keadaan dier yg tbaring xblh bgerak...

sebulan arwah di hsptl shingga pa pulang dari menunaikan haji... pa sedih sgt tgk menantu dier dlm keadaan cam tue... mula2 pa tgk pa ckp ngan ma n aku abg arashad cam xblh hidup lamer... lps smmg kemudian arwah mula ckp bkn2... dier nak blik tmpt asal dier... pa mula xsedap ati... ari khamis 17dec aku dpt panggilan mesin sokongan arwah bhenti kak na xdpt terima sbb dier xdek disisi arwah masa tue... tp doktor dpt selamatkan dan ditempatkan di wad icu... tp Allah myayanginya dier pergi juga meninggalkan semua org yg sygkan dier pada ari sab2...

aku sedih sgt bila melihat jenazah ditgh2 surau isteri dan anak2 duk disisi... sedih aku tgk sbb anak2nya masih lg kecil n xtau apa2... kecik2 dh jd anak yatim... afiq thn depan baru nak masuk darjah 1 dan afnan n sofia tadika 5thn. semoga kak na tabah mharungi semua ini... mesti ada hikmah dsebaliknya...

Tuesday, December 8, 2009

6Dec2009

lbh kurang kul 7pagi pa smp di KLIA... lambat 5jam... aku dr jauh lagi dh nmpk pa apa lagi mjerit lah pggl pa... pa pandang terus aku blari salam n peluk pa... cam bdk kecik jer... org pndg jer... ye lah smp tggl ma kat blkg... sori ma adk tlalu suka sgt bila tgk pa dh ada depan mata... niat pa mmg nak tgk aku dl terus jer pa peluk n cium aku... lps tue ma abg deen n wawat. tb2 trasa tharu sgt bila pa peluk. mmg dari sana lg pa dh niat nak tgk anak bongsu dier nie dl. slmt abg deen tgg pg tue klu x dh kena tinggal xtcapai lah niat pa tue... pa nmpk kurus jer... sbb xlalu sgt nak mkn kat sana... sbb tue blik jer pa nak mkn sbb lapar. xpe lah janji pa dh selamat kembali...





Wednesday, December 2, 2009

~~gEntinG~~

30Nov09 go 2 genting... me, isk, afiq n dek yg
indoor, outdoor theme park n SnowWorld



Afiq lah yg paling suka skali main kat cni... smp xnak blik





















suka afiq ngan uncle isk










































sueisk